וזמן לבלות נשאר לכם? איך לנצח את השגרה השוחקת, להחזיר את הביחד ולהחיות את הזוגיות מחדש | מיה צור
איך לנצח את השגרה השוחקת

וזמן לבלות נשאר לכם? איך לנצח את השגרה השוחקת, להחזיר את הביחד ולהחיות את הזוגיות מחדש

בוקר, שני הורים טרוטי עיניים, מגלגלים את עצמם מהמיטה בחוסר חשק, לעוד יום לחוץ ועמוס במטלות. הבוקר כיוונו את השעון מוקדם, אחרי שאתמול שוב יצאנו מאוחר לעבודה, כי חוץ מלהספיק להתארגן בעצמנו (ואם יהיה לנו מזל אולי נצליח לקחת איזה שלוק קטן מהקפה לפני שמתקרר), יש כאן עוד שלושה זעטוטים קטנים שצריך להעיר ולארגן ולדאוג לפזר אותם למסגרות בזמן, שהמורה לא תכתוב לנו שוב הערה על איחורים במחברת קשר. שרדנו את הבוקר בקושי ויצאנו מותשים לפקקים בדרך לעבודה. חוזרים הביתה אחרי 9-10-12 שעות בעבודה, מתים להתקלח ולעבור ללבוש משהו קצת יותר נוח, מפנטזים על רגע שקט ומנוחה לנפש, אבל אנחנו חייבים לרוץ לאסוף את הקטנים מהצהרונים לפני שהם נשארים שם אחרונים… מגיעים הביתה בלי אוויר, הקטנטן נכנס לטנטרום כי הוא רצה ללחוץ על הכפתור במעלית ואח שלו הקדים אותו ואחותו בוכה כי היא נורא רצתה ללכת לגינה… אתם נושמים עמוק ונכנסים הביתה ומיד מתחילים לרוץ בין מטלות. להכין בקבוק לקטנטן, לארגן ארוחת ערב, לשטוף את הכלים, לקפל את ערימת הכביסה שמונחת כבר יומיים על הספה בסלון ולהפעיל מכונה חדשה לפני שנגמרים לילדים כל הבגדים… מריבות, הצקות וצעקות… מקלחות, השכבות, בן הזוג נכנס הביתה באיחור, כרגיל, עוד לא סגר את הדלת ואת כבר מדווחת לו מה קורה בבית ומתנפלת עליו במשימות, מתה שיחליף אותך וייקח ממך את הילד שכבר שעה לא ירד מהידיים, כי את כבר לא מסוגלת לשמוע את המילה "אמא".  

אז תגידו לי מי חושב עכשיו על הרומנטיקה ולמי יש כוח להשקיע בזוגיות כשהתשוקה היחידה שיש לנו כרגע היא להגיע כבר למיטה ולשים ת'ראש על הכרית ולעצום קצת את העיניים.
אין ספק שבמרחב הזה שום רומנטיקה ושום תשוקה לא יכולות להתקיים. ואין ספק שאם לא תתכננו את זה מראש ותסמכו רק על הספונטניות, אתם תמשיכו לחכות עוד הרבה מאוד זמן, מבלי ששום דבר חדש יקרה, ויום אחד אתם תתעוררו ותגלו שכל כך שקעתם בשגרת ההישרדות שלכם,  שהמרחק ביניכם כבר כל כך גדול, שאתם כבר לא בטוחים מה נשאר ואם אפשר לגשר עליו.

אז גם אם אתם נורא עייפים וכל מה שבא לכם זה שיעזבו אתכם קצת בשקט… ואין לכם כרגע המון חשק לקרבה עם בני הזוג, כדאי מאוד שתמצאו את הדרכים ליצור הזדמנויות לקרבה ותצרו מרחב מיוחד לזוגיות שלכם, מרחב זוגי לרומנטיקה, לחיזור ולתשוקה ולא כמאורע חד פעמי אלא על בסיס קבוע, לפחות פעם פעמיים בשבוע… אחרת, אתם כבר יודעים לאן זה הולך וחבל.

הזוגיות שלכם חשובה לכם?
פתחו עכשיו את היומנים ושבצו לכם פעמיים בשבוע זמן שיוקדש כל כולו למען הזוגיות. התייחסו אל הפגישות האלו שקבעתם במלוא הרצינות, בדיוק כפי שהייתם מתייחסים לפגישת עבודה או לפגישה עם לקוח – ואם מישהו אחר מבקש לקבוע אתכם משהו בדיוק בזמן הזה, תגידו לו שהמשבצת הזאת כבר תפוסה, כי יש לכם פגישה חשובה עם בני הזוג!בזמנים האלה אתם מניחים את כל הסחות הדעת והמחלוקות בצד – את הניידים, את הדאגות הכלכליות ואם יש נושאים טעונים שיוצרים ביניכם מתחים, זה לא הזמן ולא המקום לדון בהם. בזמן הזה אתם רוצים לייצר אך ורק הנאה משותפת, זמן אינטימיות וקרבה. הזמן הזה הוא זמן חיבור, זמן לשתף זה את זה ברגשות ומה עובר לכם בחייכם. אתם רוצים לפתוח את הלב, להקשיב ולהתעניין. אתם רוצים להיזכר קצת מי זה האדם הזה שאתם מתעוררים לצדו כל בוקר ומה גרם לכם לקשור איתו את חייכם ולבחור בו כשותף לחיים, מה גרם לכם לבחור דווקא בו, להקים איתו את המשפחה המקסימה שהקמתם יחד.

החליטו על ערב אחד קבוע בשבוע, בו במקום להירדם מוקדם מול עוד פרק בסדרה, אחרי שהילדים הלכו לישון, אתם בוחרים לוותר על המסכים, מכבים את הטלוויזיה, שמים את הניידים בצד ומארגנים לעצמכם בבית, ארוחה רומנטית לאור נרות.
כל מה שנדרש מכם זה רק ההתכווננות לדבר, ערב אחד שאתם מורידים את הטרנינג והחולצה עם הכתמים של הפליטות, ולובשים משהו קצת יותר מחמיא ומזמין, משהו שיגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם. מסדרים את השולחן יפה, אפשר לפרוש מפה, לבחור כלים מיוחדים להגשה ולהדליק נרות. את הארוחה תוכלו לבשל ביחד, או להזמין לכם אוכל מבחוץ. שימו מוזיקה שקטה ברקע ושתפו זה את זה בחוויות מהשבוע שעבר עליכם. הקשיבו והתעניינו באמת במה שבני זוגכם מספרים לכם על עצמם ועל עולמם שמחוץ לבית.

בנוסף, סמנו לכם ביומן עוד יום קבוע שהבייביסיטר מגיעה ואתם יוצאים לדייט שבועי. את הדייט השבועי אתם יכולים לתכנן ביחד, או בתורות. השתדלו לגוון, לחדש ולהפתיע את בני הזוג. אפשר לצאת למסעדה, ללכת לסרט, ללכת לרקוד, להפתיע בכרטיסים להצגה, או איזה הופעה שאתם יודעים שבני זוגכם נורא רצו לראות, לכו למופע סטאנד-אפ, הרצאה או השתתפו יחד בסדנא.

אם יש לכם את האפשרות, תוכלו להחליט שפעם בחודש או חודשיים אתם שמים את הילדים אצל ההורים ויוצאים ללילה אחד מחוץ לבית. לא משנה אם זה באוהל, צימר או בבית מלון, העיקר לשנות קצת אווירה ולבלות זמן איכות זוגי ביחד.

אין לכם אפשרות לצאת ללילה? אין מי שישמור על הילדים?
קחו לכם מדי פעם חצי יום חופש במהלך הבוקר, כשהילדים עדיין נמצאים במסגרות וצאו להרפתקה רומנטית ומפנקת – זה יכול להיות אטרקציה כלשהי, כמו שייט, שיעור טיסה, צניחה, טיול סוסים, כדור פורח, ביקור בספא, טיפול ווטסאו במים, או כל דבר אחר שמלהיב אתכם. וזה יכול להיות דבר פשוט כמו לפזר ביחד את הילדים בבוקר, להמשיך לארוחת בוקר בבית קפה ולחזור ביחד למיטה! טיול רגוע לאורך החוף, או פיקניק בחיק הטבע. העיקר לקחת פסק זמן מהשגרה הלחוצה והשוחקת, לצאת להתאוורר ולמלא מצברים ולצבור חוויות משותפות ומהנות שיחברו ביניכם, כאלה שאינן קשורות בעבודה, במטלות הבית או בגידול הילדים.

לא יכולים לקחת חופש? צאו יחד לריצה, או הליכה יומית, או כל פעילות ספורטיבית אחרת שאתם נהנים לעשות ביחד ומאפשרת לכם זמן לדבר בשקט, בלי הפרעות.

לסיכום, אם הזוגיות שלכם חשובה לכם, אל תתנו לה להיבלע ולהעלם בין כל המטלות האינסופיות של פרנסה, ניהול משק בית משותף וגידול הילדים. אל תחכו שדברים יקרו לכם בספונטניות, או שיתפנה לכם פתאום הזמן, או יהיה לכם החשק – אם לא תצרו את הזמן הזה, זה פשוט לא יקרה.
אז שבו ביחד, תפתחו את היומנים ותאמו את הזמן הזוגי שלכם לפחות לחודשיים הקרובים. תתחילו להתעניין כבר מעכשיו, לחפש רעיונות ולתכנן לעצמכם מה אתם הולכים לעשות ביחד במרחב הזוגי שלכם. אתם עשויים להיות מופתעים לגלות שעצם המחשבה על כך, התכנון המשותף והציפייה, כבר יעוררו את החשק, ויכניסו אנרגיה חדשה ומשב רוח רענן לקשר.

התנהלות כלכלית נכונה בזוגיות

איך להחיות את הזוגיות מחדש

איך לשפר את האינטימיות בקשר?

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא הדרכת הורים לגיל הרך

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן