הדרכת הורים לגיל הרך | מיה צור
8

הדרכת הורים לגיל הרך

לא פעם אני שומעת מהורים מתוסכלים שמגיעים אליי שהם חווים תחושת חוסר אונים מול ילדיהם: "הילד לא סופר אותנו", "הילד לא מקשיב לנו", "הילד הוא הבוס בבית"… ובאמת, בעידן המודרני שבו נתונה המשפחה תחת לחצים רבים, כלל לא פשוט להיות הורים.

המרדף אחר פרנסה וקריירה מלווה ברגשות אשם והורים רבים נוטים לפצות את ילדיהם על אובדן הזמן וחוסר נוכחות הורית, בצורה חומרית חסרת הגבלה, או על ידי הוויתור על גבולות ומתן שירותים מיותרים, ובדרך זו הם גם מזיקים לילדים וגם מתישים את עצמם.
מאחר ולשנותיו הראשונות של הילד חשיבות רבה להתפתחותו, ומאחר וסביבתו המיידית היא ההורים, אחריות כבדה מוטלת על כתפיהם. על ההורה לקרוא ולהבין את צרכיו השונים של כל ילד, גם אם לא נאמרו במפורש במילים, ולנסות לספקם ככל שניתן.
מרגע שאדם הופך להורה, תופסת ההורות מקום מרכזי בחייו, כשהוא נדרש למלא את אחד התפקידים העיקריים ואולי התפקיד החשוב ביותר בחייו. ההורה נדרש ללוות את ילדיו בכל שלבי התפתחותם, תוך התחשבות בצרכיהם המשתנים ובאופיים האינדיבידואלי, ולגלות אחריות רבה מבלי שקיבל הנחיות ברורות, או כלים למילוי משימה חשובה ומורכבת זו.
כולנו מפנטזים על ילדים עצמאיים, אחראיים, ערכיים, חברותיים ועוד. בפועל פעמים רבות הילד שלנו אינו עומד בציפיות ואז מתעורר אצל ההורים חשש, או קושי גדול בקבלת הילד.
עוד סוגיה לא פשוטה היא חילוקי דעות בין בני הזוג בכל הנוגע לגידול הילדים, וגם בהקשר זה חשוב שימצאו בידי ההורים כלים המסייעים לפתרון קונפליקטים ולגישור על הפערים בין גישות חינוכיות שונות. את שיתוף הפעולה בין בני הזוג אני אוהבת לדמות לעגלה רתומה לשני סוסים. כששני הסוסים מושכים לאותו כיוון העגלה נוסעת מהר וחלק. אבל, כשכל סוס מושך לכיוון אחר העגלה תקועה במקומה ואף עלולה להתפרק. גם בחינוך ילדים, חשוב ששני ההורים "ימשכו" ויובילו את הבית ואת דרכי החינוך לאותו הכיוון.

למי מתאימה הדרכת הורים פרטנית?

הדרכת הורים פרטנית היא כלי לשיפור היחסים והאווירה בבית, ומטרתה להקנות להורים ידע, שיטות חינוך יעילות ומקדמות, וכלים להתמודדות עם טווח רחב של סוגיות העוסקות ביחסי הורים וילדים. בין אם אתם שבעי רצון בהורות שלכם ורוצים להמשיך ולהעשיר את עצמכם ולהקדים ולמנוע קשיים ובעיות, ובין אם אתם חשים במצוקה כלשהי, מהססים לגבי החלטותיכם החינוכיות ומתמודדים עם קשיים בהשגת ההקשבה ושיתוף הפעולה של הילדים – הגעתם למקום הנכון.

מה עושים בהדרכת הורים פרטנית?

במפגש הראשון אתם תספרו לי על המשפחה שלכם, נזהה ביחד ונמקד את הקשיים איתם אתם מתמודדים. נכיר את מערכת הערכים החשובים לכם בבית, ונבחן את התנהלותכם ההורית ואת דרכי החינוך שבחרתם כדי להעביר לילדכם ערכים אלו.
בהמשך אעניק לכם כלים מעשיים להתמודדות עם התסריטים היומיומיים החוזרים, ולשיפור דפוסי התקשורת ודרכי החינוך בבית.
נתייחס לתהליכי יצירת ואכיפת גבולות בתוך התא המשפחתי.
אציע לכם זוויות הסתכלות חדשות על היחסים והבנה עמוקה יותר של התהליכים המתרחשים בתוך משפחתכם, כמו גם הבנה של נקודת מבטו של הילד.
המפגשים כוללים שיחה עם ההורים (ללא נוכחות הילדים) ומתקיימים אחת לשבוע, בקליניקה שבגני תקווה. (במידה ואין לכם את האפשרות למפגשים פרונטליים, ניתן לקבל גם הדרכה טלפונית ו/או מקוונת).
מטרתנו המשותפת היא לשפר את התקשורת ואת איכות החיים בבית שלכם, ולהוציא אתכם בתום התהליך, הורים שמודעים למטרות, לערכים ולחזון ההורי שלהם. הורים יוזמים וחושבים, אחראים ובטוחים בעצמם ובתפקידם ההורי, ובעלי אג'נדה חינוכית ברורה, כך שתוכלו ליישם את הדברים שלמדתם, גם במשברים נוספים בעתיד.
משאלתי להעניק לכם את הכלים לראות את ילדיכם מתוך מקום של כבוד ושוויון ערך, ולהבין כי התנהגותם של ילדיכם אינה נגדכם, אלא בעד עצמם, מתוך הצורך הבסיסי וההישרדותי שלהם בתחושת השייכות. וכן להעניק לכם את הכלים להתמודדות מול התנהגויות אלו. מתוך הרצון האמיתי שלכם להבין את הצרכים ולהעצים את תחושת השייכות של ילדכם על כל מרכיביה.

מאמרים בנושא הדרכת הורים לגיל הרך

הגעתם לסוף 🙂
הגעתם לסוף 🙂

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן