ספרי ילדים בנושא התמודדות עם קנאה ותחרות | מיה צור
מקריאה סיפור לאחים

ספרי ילדים בנושא התמודדות עם קנאה ותחרות

גלימת המותק של סבתא / יעל אבורמן – סבתא סורגת לעמית גלימה צבעונית המסמלת תקשורת ושפה של אכפתיות, אהבה, הקשבה לעצמי ולמשפחה שלי. בעזרת הגלימה הילדים חווים את שפת הלב – שפה של תקשורת לא אלימה, רגשות, צרכים ואכפתיות לעצמי ולזולת.

אחחח איזה אח / קרן פטל גונן – הסיפור נכתב מנקודת מבטו של ילד בשם אורן, המתאר בכנות שובת לב ומשעשעת את הקשר המורכב שלו עם אחיו. הספר מלמד שגם למצבים מציקים בין אחים, אפשר להתייחס בקריצה, הומור והמון אהבה.

מינטי וטינק / אמה צ'יצסטר קלרק – מינטי הולכת לקנות מתנת יומולדת לאחיה התינוק, אבל אז היא חושקת במתנה שבחרה עבורו לעצמה. סיפור קסום על כמיהה לחברות ועל הנדיבות שבנתינה.

ברלה, ברלה, אח גדול / פנינה קז – ברלה החילזון עצוב כשכל תשומת הלב של משפחתו עוברת ממנו, אל אחותו החדשה שנולדה. הוא מחפש פתרון לבעייתו אצל החתול, הכלב ואפילו אצל הינשוף החכם ויודע הכל, אבל בסוף הוא מוצא את התשובה בתוכו, כשהוא שר לתינוקת שיר שמרדים אותה וכולם משבחים אותו על כך. ברלה מגלה את מעמדו החדש במשפחה.

כאילו / אורית ברגמן – ספר על דמיון, תחרות וחברות. טוטו הפילון ולה-לה הציפור משחקים ב"כאילו".באמצעות סיטואציות יומיומיות, פשוטות לכאורה, נוגעת ברגמן בעולם הרגשי של ילדים וילדות, ומעניקה חיים, חן ויופי בחולשות הקטנות של כולנו. 

ספר הרגשות שלי / סטפני קוטוריה – ספר אינטראקטיבי חוויתי ומלא הפתעות, על קשת הרגשות בין שמחה, עצב, גאווה, ביישנות, קנאה, כעס ופחד. הספר מלווה את סימון הקטנה במסע להכרת הרגשות, בו היא לומדת לתת שם לרגשות השונים ולהיות קשובה אליהם. הספר ממחיש את הרגשות באמצעות דוגמאות וסיטואציות מוכרות מחיי היומיום, מזמן שיחה עליהם ומציע כלים פרקטיים לוויסות ולהתמודדות יומיומית עמם. כל רגש מיוצג על ידי דמות מאוירת.

מי הרס את הקרקס / נויה שגיב – יותר מכל הצעצועים, עומר אוהב את הקרקס שבנה בעצמו. בעיטת כדור לא זהירה של אחיו הקטן, לא בכוונה כמובן, הורסת את הקרקס. סיפור משעשע על היכולת שלנו לקלקל, אבל גם לתקן.

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא הדרכת הורים לגיל הרך

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן