ספרי ילדים בנושא לידת אח או אחות חדשים | מיה צור
בהריון מקריאה סיפור

ספרי ילדים בנושא לידת אח או אחות חדשים

בבטן של אמא / תומס סונסון – מה קורה שם בבטן הגדולה של אמא? מה מרגיש התינוק שבבטן כאשר אמא נחה? אוכלת? משתזפת בחוף הים? סיפור המסופר מנקודת מבטו של ילד המתבונן בסקרנות בשינויים המתרחשים…

משהו מיוחד / ג'אן פירנלי – לאמא יש בטן גדולה, לא ברור מה יש בפנים, אולי היפופוטם, אולי תנין, אולי דינוזאור שיתופף ויפריע לי לישון, וכן הלאה. ספר שנותן מקום לחששות של הילד בצורה הומוריסטית, מגרה את הילד לגעת בבטן, להקשיב לה, ומציג את האירוע עצמו בצורה פשוטה ועניינית. ספר מתוק מתוק ומאוד מומלץ.

האח החדש של איתמר / דוד גרוסמן – לאמא של איתמר יש בטן שמנה. היא בהריון. מה יש לה בבטן? איזה מן אח יצא ממנה? שפן, כדור, שוקולד?

האח הקטן של פספס / לוסי קזינס – כשלאמא יש כבר בטן ענקית, כולם שמחים ומצפים בהתלהבות ללידת האח החדש. אבל כשהאח נולד, זה כבר משהו אחר לגמרי… ספר המסייע להורים להעביר לילדים מסרים חינוכיים ומורכבים באופן קליל ומשעשע.

ספר הפילפילים / אלונה פרנקל – מספר על משפחת פילים. אמא פילה מספרת לבנה הבכור על אחותו הקטנה הצפויה להיוולד ועל תהליך הלידה שלו עצמו. אחרי לידת האחות, לבן קשה לקבל אותה. היא חסרת אונים ונזקקת לעזרה רבה וגונבת את כל תשומת הלב. הבן מתמודד עם רגשות כעס וקנאה. 

ככה באתי לעולם / שהם סמית – ספר שלא מוכרחים לקרוא ברצף. הרעיון של הספר הוא לאפשר לכם בחירה מה ומתי לספר, בהתאמה לשלב הקוגניטיבי והרגשי של נמצא ילדכם. מתאים גם לילדים שנולדו מהפריית מבחנה.

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא הדרכת הורים לגיל הרך

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן