כך תכינו את ילדכם למבחן תגר למזון | מיה צור
הכנת הילד למבחן תגר למזון

כך תכינו את ילדכם למבחן תגר למזון

אין ספק שבדיקת תגר למזון היא בדיקה מלחיצה מאוד, הן להורים והן לילדים – ובצדק רב!

בדיקת התגר זו הפעם הראשונה שהילד.ה שלכם יידרשו לשתף פעולה ולהכניס לפיהם את האלרגן, ממנו ברחו, התרחקו ונמנעו באופן מוחלט כל חייהם, ולכן, חשוב מאוד להכין אותם מראש. להסביר להם בשפתם ובהתאם לגילם למה אנחנו עושים את זה – מה המטרה שאנחנו מנסים להשיג, ואיך זה הולך להתבצע. תנו להם כמה שיותר מידע. ממש פרטו עבורם שלב אחר שלב, איך נראה כל התהליך. תנו מקום לשאלות, מענה לחששות, לגיטימציה והמון אמפתיה לכל רגש שעולה.

עצם השיח הפתוח על הנושא, התיווך שלכם והשיתוף של הילד.ה בכל התהליך כבר יעזור להפחית משמעותית את תחושת הפחד וחוסר הוודאות וייתן מעט יותר תחושה של שליטה וביטחון.

מה מסבירים?

בדיקת תגר זאת בדיקה שבה נתבקש לאכול מנות מאוד קטנות של ____ (כאן נציין את השם של האלרגן), כדי לבדוק, אולי האלרגיה שלך כבר עברה. עושים אותה בביה"ח, תחת השגחה של צוות רופאים שיש לו הרבה ניסיון, כך שבמקרה שתרגיש לא טוב, הם יעצרו מיד את הבדיקה ויטפלו בך במקום. אם נצליח לאכול את כל המנות בלי שום תגובה, זה אומר שעברנו את הבדיקה בהצלחה והאלרגיה שלך עברה! ואז את.ה תוכל.י להתחיל לאכול ____ (שם האלרגן) ומוצרים שמכילים ____ , בהתחלה נאכל אותם רק בבית, עד שנצבור קצת ביטחון ונראה שהכל בסדר, ואז תוכל לאכול באופן חופשי גם בחוץ, בלי לפחד!

ביום של הבדיקה אמא/אבא ייסעו איתך לביה"ח. הבדיקה לוקחת כמה שעות, כי אחרי כל מנה שלוקחים, מחכים לראות שהכל בסדר לפני שממשיכים למנה הבאה. אז את.ה תבחר.י אילו משחקים / ספרים / תעסוקה את.ה רוצה להביא איתך כדי להעביר את הזמן בין מנה למנה, וניקח איתנו גם את הטאבלט עם המשחקים. (אפשר ללכת ביחד לחנות יצירה ולבחור חומרי ציור ויצירה שיעסיקו אותו/ה בזמן ההמתנה. אפשר לעטוף הפתעות קטנות באריזת מתנה, כדי להסיח את הדעת מהחשש ולעודד שיתוף פעולה. כמו כן, מומלץ להביא אתכם לבדיקה, סט בגדים נוסף להחלפה, למקרה של הקאה).

לפני שנתחיל, הרופא יבדוק אותך ויחליט אם צריך לעשות גם טסט עורי, כמו שעשינו לפני כמה חודשים – זוכר.ת?
*אם ילדכם סובל מאסתמה הכינו אותו גם לכך שכנראה יבצעו תפקודי ריאות טרם התגר.

התגר יתחיל במנה ממש מזערית של ____ (שם האלרגן). בהמשך, ורק אם לא יתפתחו תגובות אלרגיות, תקבל עוד 3 מנות נוספות לאורך שעתיים שלוש. אחרי המנה הרביעית נישאר בהשגחה רפואית למשך שעתיים נוספות. כמובן שאמא/אבא יהיו איתך לאורך כל זמן הבדיקה ולא יעזבו אותך לרגע.

אפשרו לילד.ה לשאול שאלות ולהביע כל רגש או חשש. תנו לגיטימציה לחששות שעולים והמון אמפתיה. טבעי מאוד שיפחד וירגיש כפי שהוא מרגיש. אם עולה חרדה גדולה מדי, עזרו להם להיזכר במצבים שבהם התגברו על התקף אלרגי, היזכרו ביחד בתחושת ההקלה שאחרי, ביעילות הטיפול במזרק האפיפן. הדגישו את העובדה שהבדיקה מבוצעת במקום בטוח ומוגן, תחת השגחתם של רופאים מנוסים, שיגיבו במהירות במידת הצורך. שאתם נמצאים שם איתו ובשבילו ושומרים עליו או עליה לאורך כל זמן הבדיקה ולא עוזבים אותם לרגע. הבטיחו להם שתהיו קשובים אליהם ובמידה והם ירגישו שהם רוצים לעצור, אף אחד לא יכריח אותם להמשיך! והכי חשוב – שדרו בעצמכם רגיעה והרבה אופטימיות. הזכירו שהמטרה היא לגלות אם האלרגיה חלפה. דמיינו ביחד את היום שאחרי – איזו הקלה זו תהיה ואיך החיים שלכם ישתנו לטובה, בלי האלרגיה. יחד עם זאת, כדאי להכין את הילד גם לאפשרות שהתגר לא יצליח. אנחנו לא יודעים אם האלרגיה חלפה או לא – בשביל זה אנחנו מבצעים את הבדיקה. בכל מקרה, תהיה התוצאה אשר תהיה – אתם יודעים כמה שזה לא פשוט בשבילם וגאים בהם על הניסיון ועל האומץ!

________________________________________________________________________________________________________
הירשמו עכשיו להדרכה חינמית, פרקטית, חוויתית ומצילת חיים! ההדרכה תתקיים בשידור חי דרך הזום.

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא אלרגיות למזון

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן