ספרי ילדים בנושא התמודדות עם כעס ותסכול | מיה צור
מקריאה סיפור על שקרים

ספרי ילדים בנושא התמודדות עם כעס ותסכול

שיטת כוח המוח של צביקי / יואל אליצור – בגן לפעמים קורים דברים, שאת צביקי ממש מרגיזים. כיצד ילמד הילד לשלוט בכעס ואי השקט שלו במצבי תסכול? כיצד ילמד להרגיע את עצמו ולפתור מריבות עם חברים בצורה בונה? סיפור כתוב בהומור ומומחש באיורים שובי לב על ילד-צב אהוב שמתקשה לשלוט בכעסו. כאשר הוא מתפרץ, חבריו בגן מפחדים ומתרחקים ממנו. בעזרת הגננת וההורים צביקי לומד את "שיטת כוח המוח" ומחזק יכולות רגשיות וחברתיות. אחרי שלמד, הוא מתמודד טוב יותר עם כעס ותסכול, פותר בעיות חברתיות ולומד לבקש סליחה ולהתפייס, כדי לתקן יחסים שנפגעו.

כועסים – מה עושים? / שולה מודן – מקבץ שירים וסיפורים של מיטב היוצרים, העוסק בכעס, בהעלבות, ברוגז, תוקפנות ואלימות. ומציע דרכים נוספות להתמודדות עם רגשות אלו. בנוסף, תמצאו בספר מבוא על תוקפנות בגיל הרך, שכתבה ד"ר עדנה כצנלסון, פסיכולוגית קלינית וחינוכית.

לאדם יש שמש בבטן / אורלי רון – אדם הוא ילד מקסים, מוכשר ומלא רגשות, אך כשהוא כועס, או מתרגש, הוא מרגיש כאילו יש לו "שמש בוערת בבטן", כי הוא לא מצליח להכיל את המצבים החברתיים בגן או בבית ולווסת את הרגשות. ספר המזמין את הקוראים להבין את עולמם של ילדים המתקשים בוויסות רגשי, ומציע כלים פשוטים להתמודדות עם ההצפה הרגשית שהם חשים במהלך חיי היומיום.

למה דרקונים יורקים אש / אייק – הספר מתאר דרקון קטן ומתוק בסיטואציות מוכרות, המעוררות קושי, תסכול, אכזבה ושלל רגשות. הדרקון והוריו חוקרים יחד למה זה קורה ואיך הם יכולים להתמודד עם הסיטואציה והרגש שמתעורר בצורה טובה יותר. ספר שמעודד הבנה הדדית בין הורים וילדים. אם אנחנו ההורים, נוכל לעצור לרגע את מערבולת הרגשות שלנו, וננסה באמת להבין מה עומד מאחורי התנהגותו של ילדנו, נוכל לתת לה מענה אמיתי ואף לחזק את הקשר בינינו.

ככה לא מדברים! / מיכל דליות ועפרה שפר ברוש – הספר מספר על רועי, שמדבר לא יפה, מתחצף, צועק, דורש, מצוה ומקלל… ואיך הוריו עוברים תהליך ולומדים לצאת ממעגל הכעס והענישה (שלא עוזרת) ומצליחים לשנות את האוירה בבית. רועי לומד שאפשר לבטא רגשות שליליים, גם בלי לפגוע באחרים.

לשים את הכעס בקופסא / תיקי וידס – יום ההולדת של מיקו כמעט נהרס בגלל כעס. סבתא עוזרת למיקו לשנות פרשנות ולהפריד בין מי שהוא לבין הכעס שלו. מיקו מוצא דרכים יצירתיות לנצח את הכעס ומשתף אותן עם חבריו לגן.

הילד הרע / לאה גולדברג – הספר עוסק בילד המתמודד עם תווית "הילד הרע" שהדביקו לו המבוגרים. הוא יוצר פיצול בין הטוב לרע, דרך המצאת דמות דמיונית, שהופכת אחראית במקומו לכל מעשיו הרעים, ומשחררת אותו מרגשות האשם שמעשיו הרעים מעוררים בו. תזכורת נחמדה גם לנו המבוגרים, להאיר ולחזק את הטוב ולא ליפול למקום הדיכוטומי של רע מוחלט או טוב מוחלט.

ספר הרגשות שלי / סטפני קוטוריה – ספר אינטראקטיבי חוויתי ומלא הפתעות, על קשת הרגשות בין שמחה, עצב, גאווה, ביישנות, קנאה, כעס ופחד. הספר מלווה את סימון הקטנה במסע להכרת הרגשות, בו היא לומדת לתת שם לרגשות השונים ולהיות קשובה אליהם. הספר ממחיש את הרגשות באמצעות דוגמאות וסיטואציות מוכרות מחיי היומיום, מזמן שיחה עליהם ומציע כלים פרקטיים לוויסות ולהתמודדות יומיומית עמם. כל רגש מיוצג על ידי דמות מאוירת.

מי הרס את הקרקס / נויה שגיב – יותר מכל הצעצועים, עומר אוהב את הקרקס שבנה בעצמו. בעיטת כדור לא זהירה של אחיו הקטן, לא בכוונה כמובן, הורסת את הקרקס. סיפור משעשע על היכולת שלנו לקלקל, אבל גם לתקן.

הארנב הקשיב/ קורי דורפלד – טיילור היה עצוב. הדבר היפה שבנה – נהרס. כל החיות רצו לעזור לטיילור, אבל אף אחת לא הצליחה לגרום לו להרגיש טוב יותר. ואז הארנב הגיע… והארנב ידע בדיוק מה לעשות. סיפור קטן על חברות והתמודדות עם אכזבות. ספר מחמם ומרפא לב, שמלמד אותנו שלפעמים, כל מה שאנו צריכים זה רק חיבוק ואוזן קשבת.

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא הדרכת הורים לגיל הרך

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן