זכויות והטבות להורים לילדים אלרגיים למזון | מיה צור
זכויות והטבות אלרגיות למזון

זכויות והטבות להורים לילדים אלרגיים למזון

הטבות לילדים המוכרים ע"י ביטוח לאומי

  • קצבת נכות חודשית (בשיעור של 50%) בסך 1676₪, למי שעומד בקריטריונים – פעם ראשונה למשך שנתיים. פעם שניה הקצבה תוארך ל-3 שנים נוספות. פעם שלישית תוארך עד גיל 10.
  • הנחה בארנונה – למימוש ההטבה יש להגיע למח' גביית הארנונה בעירייה, עם אישור על קבלת גמלה מבטל"א.
  • הקצבה נוספת של מים עד 3.5 מ"ק לחודש בתעריף הנמוך – בטל"א מעדכן ישירות את תאגיד המים. ההנחה ניתנת באופן אוטומטי.
  • קופת חולים – פטור מאגרות בעד שירותים רפואיים והנחה על תרופות. בטל"א מעדכן את הקופות ישירות וההטבה ניתנת באופן אוטומטי.
  • 2 נקודות זיכוי במס הכנסה לאחד מבני הזוג – שווי ההטבה הוא 438 ש"ח לחודש (סה"כ 5,256 ש"ח לשנה). למימוש ההטבה יש למלא טופס 101 (בדיוק כפי שאתם ממלאים בתחילת כל שנה בעבודה), לסמן את הסעיף הנכון (הורה לילד שמשולמת לו גמלת ילד נכה מהמוסד לביטוח לאומי) ולצרף אליו את האישור על קבלת גמלה מבטל"א לשנה הנוכחית. את המסמכים יש להגיש ישירות למעסיק. החל מנובמבר 2017 אין צורך להגיע באופן עצמאי למשרדי מס הכנסה ואין צורך למלא טופס 127. לבקשת החזר מס עבור שנים קודמות, יש לפנות למשרדי מס הכנסה עם טופס 106 והאישור על קבלת גמלה.
  • תעודת נכה – מקנה פטור מתור (למרות שלדעתי האישית, אין שום סיבה שלא נעמוד בתור כמו כולם!), הנחות על הצגות ומופעים, במתנ"סים מסוימים גם על חוגים, תור מהיר בשדה התעופה ובפארקי שעשועים ברחבי העולם.
  • אין הנחה על חשמל.
  • הגשת התביעה לגמלת נכות לילד/ה נעשית אונליין – לחצו כאן למילוי הטופס והגשתו

הטבות שאינן תלויות בקבלת קצבת נכות

  • סל משפחתי של 104 שעות היעדרות מהעבודה וניצול של עד 36 ימי מחלה (על חשבון ימי מחלה/חופשה צבורים) בתשלום מהיום הראשון – כל אחד מבני הזוג, שעובד אצל מעסיקו שנה לפחות, זכאי ל-52 שעות היעדרות בתשלום וניצול של עד 18 ימי היעדרות ע"ח ימי המחלה/החופשה הצבורים, בתשלום מהיום הראשון. השעות והימים ניתנים להעברה בין בני הזוג ע"י חתימה על טופס הצהרה של אחד מבני הזוג שלא מימש את זכותו והוא מבקש להעביר אותן לבת/בן זוגו (גם כשמדובר בהורים גרושים). הורה יחיד או הורה שהילד בהחזקתו הבלעדית זכאי מלכתחילה לניצול של עד 36 ימים בתשלום מהיום הראשון, ע"ח ימי מחלה/חופשה שצבר.
    כל אחד מההורים רשאי לממש את זכותו ללא תלות במצב התעסוקתי של ההורה השני (עצמאי / מובטל / אינו עובד מתוך בחירה). אין כפל לפי מספר ילדים. למימוש ההטבה יש להגיש אישור רפואי על ילד עם מוגבלות (אין צורך לפרט מה סוג המוגבלות – התיק הרפואי של ילדיכם הוא מידע חסוי ואינו עניינו של איש. כל רופא ילדים יכול לחתום על האישור. לצערנו, לא תמיד כולם משתפים פעולה…) – להורדת הצעה לנוסח מוכן להחתמת הרופא לחצו כאן.
    להבהרות נוספות או עזרה מול המעסיק, חייגו 6763* למוקד השירות והמידע של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים.
  • סייעות רפואיות במעונות של התמ"ת בלבד, דרך משרד הרווחה – בגילאי 3 חודשים ועד 3 שנים במעונות של התמ"ת, לאלרגיים לחלב או מולטי אלרגיים בלבד – סייעת רפואית צמודה לשעתיים ביום בזמני הארוחות העיקריים, במימון משרד הרווחה, ולכולם – הוצאת או צמצום האלרגנים (למעט חלב). להגשת הבקשה לאישור מימון סייעת לאחר השלמת הרישום למעון לחצו כאן (אין צורך להמתין לקבלת דרגה).
  • סייעות רפואיות בחינוך חובה, דרך משרד החינוך – מגיל 3 שנים בגן עירייה ועד סוף כיתה א' – לכל שעות הלימודים (לא כולל צהרון) והוצאת האלרגנים בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. בכיתה ב' – 3 שעות ליום ומכיתה ג' אין זכאות לסייעת.
    למידע נוסף על נוהל הגשת הבקשה לסייעת בחינוך חובה לחצו כאן.

________________________________________________________________________________________________________
הירשמו עכשיו להדרכה חינמית, פרקטית, חוויתית ומצילת חיים! ההדרכה תתקיים בשידור חי דרך הזום.
________________________________________________________________________________________________________

סימון אלרגנים והשמות שאלרגנים יכולים להסתתר

מה חשוב לדעת לקראת הוועדה הרפואית בביטוח לאומי

נוהל הגשת הבקשה לסייעת רפואית בחינוך חובה

מי זכאי לקבל סייעת רפואית בחינוך חובה

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא אלרגיות למזון

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן