איך מתמודדים עם הקושי של הילד לדחות סיפוקים ולהתמודד עם תסכולים? | מיה צור
הקושי לדחות סיפוקים

איך מתמודדים עם הקושי של הילד לדחות סיפוקים ולהתמודד עם תסכולים?

דחיית סיפוקים היא מיומנות חשובה ביותר, אשר תסייע לילדכם רבות בכל תחומי החיים, ולא רק בילדות, גם בבגרות. מיומנות זו חשובה לכל הילדים, אולם, לא אגזים אם אומר שזו אחת המיומנויות החשובות ביותר לילדים האלרגיים והיא קריטית לשמירה על בריאותם ועל חייהם!
כל הורה לילד אלרגי חייב להיות מודע ולתת דעתו על ה"שריר" הזה ולשים לו כמטרה ארוכת טווח לאמן ולפתח את השריר הזה בכל דרך! להתעקש לעמת את הילד עם סיטואציות הדורשות דחיית סיפוקים וללמד אותו לחכות בסבלנות לדברים שהוא רוצה, ולעיתים גם להתמודד עם אכזבה ועם תסכול. 

ככל שנתרגל ונתאמן בזה מגיל צעיר, כך ילדכם יפתח חוסן ויהיה לו טבעי וקל יותר להתמודד עם התסכולים והאכזבות, עם קנאה באחים או בחברים, עם ימי הולדת ואירועים שבהם אינו יכול להתכבד מהשולחן כמו כולם, והחשוב מכולם – לטעמי – עם לחץ חברתי וכל ההשפעות המאוחרות של גיל ההתבגרות!

אז מה אתם יכולים לעשות כדי לסייע לילדכם לאמן את השריר הזה?
מספיק שתהיו מודעים לכך ותאפשרו זאת – דחיית סיפוקים נלמדת כבר מגיל הינקות. חינוך ילדים מתחיל בדוגמא האישית ובחיקוי התגובות שלנו, באיך שהילדים רואים אותנו בהתנהלות היומיומית שלנו. מה שהם יראו בבית, הוא שיקבע וילמד את ילדכם לדחות סיפוקים או שלא… זה לחלוטין אינו עניין של בשלות – להפך – הורים שמרגילים את ילדיהם להיות תלויים בהם, בכך שהם תמיד פותרים להם את כל הבעיות, מתאימים את הסביבה אליהם ומספקים להם כל מה שהם רוצים עכשיו ומיד – ככל שהילדים גדלים, כך גדלה גם תחושת התסכול וחוסר האונים, כאשר במציאות בקשותיהם ורצונותיהם לרוב לא מתממשים מיד (אם בכלל).  

בנוסף, יש המון דברים קלים ופשוטים שכל הורה יכול לעשות באופן יזום בבית, אפילו על בסיס יומי, כדי לאמן את השריר הזה, אפילו דרך משחקי קופסא, יצירה משותפת, הכנת ארוחה, או שיח שבו כל אחד מדבר ומשתף בתורו. 

עזרו לילדכם להרחיב את אוצר המילים הרגשי שלו, לתמלל ולתת שמות לרגשות.

למדו את ילדכם כלים וטכניקות שיסייעו לו להתאפק. אפשרו פרקי זמן של שעמום בחופשות, בשבתות, בחגים ובימי חול! תנו לילדים לשבור את הראש לבד ולמצוא לעצמם תעסוקה ועניין. אל תמהרו למלא להם את החלל בהפעלות ובאטרקציות. התובנות הכי גדולות, הרעיונות הכי גדולים ויצירתיים הגיעו דווקא מרגעי השעמום! תשאלו את ניוטון – הוא יגיד לכם.

בנוסף, מידת הביטחון העצמי והאמון של הילד בעצמו, משפיעים באופן ישיר על האופן בו הוא ניגש לדברים. לכן, שווה מאוד להשקיע בבניית דימוי עצמי חיובי ובחיזוק אמונתו של הילד ביכולותיו!
______________________________________________________________________________________________________________
הירשמו עכשיו להדרכה חינמית, פרקטית, חוויתית ומצילת חיים! ההדרכה תתקיים בשידור חי דרך הזום.
______________________________________________________________________________________________________________

איך מאבחנים אלרגיה למזון

אלרגיה למזון שאינה מסכנת חיים

מידע לגבי זיהוי נכון של תגובה אלרגית ואופן הטיפול

תזונת ילדים עם אלרגיה מזון

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא אלרגיות למזון

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן