סייעות רפואיות בחינוך חובה - נוהל הגשת הבקשה לסייעת | מיה צור
סייעת רפואית בחינוך חובה

סייעות רפואיות בחינוך חובה – נוהל הגשת הבקשה לסייעת


1. את הבקשה לסייעת הרפואית ניתן להגיש אך ורק באמצעות הנציג ברשות המקומית אשר מונה להיות מורשה להגשת הבקשות מטעם הרשות (כל בקשה שתגיע שלא באמצעותו לא תקבל מענה ולא תטופל). לכן, פנו לאגף החינוך ברשות המקומית ביישובכם ובררו מי שם מופקד על הנושא.
2. מועדי הגשת הבקשות משתנים מעת לעת ומפורסמים ע"י משרד החינוך, למנהלי אגף החינוך ברשויות המקומיות, למנהלי בתי הספר ובאתר של משרד החינוך.

3. הגשת בקשות אפשרית אך ורק באמצעות האתר המקוון ובמועדים ספציפיים.  בשאר ימות השנה הגישה לאתר המקוון חסומה ולא ניתן להגיש בקשות. לפיכך, חשוב ביותר לעקוב אחר הפרסומים באתר משרד החינוך ולספק את כל האישורים הרפואיים הרלוונטיים בזמן! מי שרוצה ללכת על בטוח יכול לצרף את האישורים כבר במועד הרישום (ינואר) ולתזכר את הנציג המורשה ברשות במועד פתיחת האתר המקוון לבקשות. בכל מקרה, השאירו לכם תמיד עותק מסודר של כל המסמכים שמסרתם – למקרה שיבקשו אותם מכם בשנית במועד הגשת הבקשה.

4. האישורים שעליכם לצרף לבקשה:  
א. מכתב מאלרגולוג מומחה המאשר כי לילד יש אלרגיה מסכנת חיים למזון וכי יש צורך בהשגחה ובמזרק אפיפן. בקשו מהרופא שיציין במכתב הנחיות ברורות כיצד להימנע מחשיפה והוראות טיפול במקרה של תגובה.
ב. תוצאות בדיקות לאלרגיה (טסטים עוריים, מבחן תגר או בדיקת ראסט).
ג. אישור מרופא מומחה ריאות על אסטמה פעילה באם ישנה.
ד. אם יש בידכם תיעוד ממוסד רפואי מוכר, של תגובות אלרגיות קשות שכללו מרכיב נשימתי או אירוע אנאפילקטי (תגובה רב מערכתית) – צרפו גם אותם למסמכים. 
שימו לב! כלל האישורים המצורפים חייבים להיות מרופאים מומחים בתחום בלבד ועדכניים לתקופה של חצי השנה שקדמה למועד הגשת הבקשה.

5. מה קורה אם בקשתכם לסיוע לא אושרה? ערעור על החלטת הוועדה הבין-משרדית יידון בדיון חוזר של הוועדה. לצורך הערעור יש להגיש בקשה מנומקת ולצרף מסמכים רפואיים נוספים רלוונטיים. על פניות שנדונו בשנית ונדחו על ידי הוועדה הבין-משרדית אפשר להגיש בקשה לערר שיועבר למשרד הבריאות, בתנאי שיצורפו לערר:

א. מסמכים רפואיים עדכניים ורלוונטיים.

ב. דו"ח היערכות של המוסד החינוכי כמענה לצורכי התלמיד.

במקרים מסוימים יידרש גם מסמך פסיכוסוציאלי.
בהתקבל כל המסמכים הנדרשים יידון הערר, והתשובה תישלח לרשות המקומית תוך חודש ימים. כל בקשה לערעור או ערר יוגשו רק על ידי הרשות המקומית באמצעות הוועדה הבין-משרדית.

________________________________________________________________________________________________________
הירשמו עכשיו להדרכה חינמית, פרקטית, חוויתית ומצילת חיים! ההדרכה תתקיים בשידור חי דרך הזום.
________________________________________________________________________________________________________

סימון אלרגנים והשמות שאלרגנים יכולים להסתתר

זכויות והטבות להורים לילדים אלרגיים למזון

מה חשוב לדעת לקראת הוועדה הרפואית בביטוח לאומי

מי זכאי לקבל סייעת רפואית בחינוך חובה

מיה צור, יועצת זוגית ומדריכת הורים לגיל הרך ולמתבגרים. התמחות בהפרעות קשב. התמחות בילדים עם אלרגיות למזון. בעלת תואר B.A. במדעי ההתנהגות.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים בנושא אלרגיות למזון

הגעתם לסוף :)
הגעתם לסוף :)

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך

צריכים הדרכת הורים או ייעוץ זוגי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!
תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן